interesanti-fakti

Autoskolas Metropole interesantie fakti

interesanti-fakti
interesanti-fakti

Autoskolas Metropole interesantie fakti

Pirmie luksofori tika ieviesti Ohaio štatā 1914 gadā.

Pirmā soda kvīts par ātruma pārsniegšanu tika izsniegta 1904 gadā, Ohaio štatā. Sodītais autovadītājs pārvietojās ar ātrumu 19 km/h.

Vējstiklu tīrītājus izgudroja sieviete – Mērija Andersone, 1903 gadā.

Garākais sastrēgums pasaulē tika reģistrēts Francijā,1980.gadā.Tas bija 176 km garš.

Pasaulē platākais ceļš atrodas Brazīlijā. Uz tā pietiek vietas līdz pat 160 automašīnām sānu pie sāna.

Katru dienu pasaulē tiek saražotas ap 165,000 mašīnām.

Vidēji automašīna sastāv no 40,000 detaļām.

Pirmo auto ar radio izgudroja Pauls Garvins 1929.gadā.

Vidēji autobraucējs pavada aptuveni divas nedēļas no savas dzīves, stāvot pie sarkanās gaismas.

Lai ar automašīnu aizbrauktu līdz saulei, būtu nepieciešami 150 gadi.

Gaisa spilvenam ir nepieciešamas tikai 40 milisekundes lai piepūstos pēc negadījuma.

Šoferi nogalina vairāk briežus nekā mednieki.

Lielākais sods, par ātruma pārsniegšanu ir piešķirts kādam Zviedrijas pilsonim Šveicē. Sods pārsniedza 1 miljonu ASV dolāru.

Ja rēķina pēc gadā izgatavoto riepu skaita, lielākais ražotājs pasaulē nav vis Michelin, Pirelli vai Goodyear, bet gan Lego. Tiesa gan, Lego taisa riepas tikai rotaļu automašīnām.

Visilgākais laiks, ko personas īpašumā ir bijis viens auto – 82 gadi. 1928. gadā Allens Svifts no sava tēva uz skolas beigšanu dāvanā saņēma Rolls-Royce Piccadilly P1 Roadster un bija tā īpašnieks līdz mūža beigām 2010. gadā.

Pirmās auto sacensības notika ASV Čikāgā 1895.gadā. Uzvarētājs sasniedza ātrumu 71,5 km/h.

Riepu ražošanas pirmsākumos tās bija baltā krāsā, jo gumijas sastāva stiprināšanai tam tika pievienots cinka oksīds. Kopš cinka oksīds ir aizstāts ar naftas pārstrādes industrijā iegūstamo oglekli, tās ir melnas.

Vairums jauno auto no rūpnīcas izbrauc bez rezerves riteņa. Lai taupītu svaru un vietu bagāžas nodalījumā, mūsdienās rezerves ritenis aizstāts ar remonta komplektu, ko veido kompresors un īpašas putas, lai pēc riepas plīšanas varētu aizbraukt līdz tuvākajam servisam.

Riepa ir vienīgais, kas savieno spēkratu ar ceļu. Taču kontakta laukums ir salīdzinoši niecīgs. Piemēram, vieglo automobili katra riepa pie ceļa tur ar virsmu, kas pielīdzināma cilvēka plaukstai vai standarta aploksnei.

Lai jums internetā būtu ērtāk atrast vajadzīgo, šajā vietnē ir izmantotas sīkdatnes. Vairāk informācijas